Film- és sorozatnapló 2024
2024. szeptember 12. írta: jinjang

Film- és sorozatnapló 2024

movie_list2.jpg

 

Film- és sorozatnapló. Előzmény: 2018-2019, 2020, 2021 , 2022-es filmek, 2022 sorozatok, 2023

Utolsó frissítés: 2024. 09. 12.

Filmek:

road_to_boston.jpg

Road to Boston

Sportfilm koreai módra. Kis kedvencemet, Im Siwant mindig megtalálják, ha egy filmben futni kell. Pedig eredetileg zenész volt. A film meg jó, nézzétek meg!

moana.jpg

(Vaiana) Moana

Kevesebb énekléssel egész jó lett volna. Mármint műfajában.

garfield_movie_2024.jpg

The Garfield movie (2024)

Mostanában rákaptam az animációkra. Bár Garfield annyira nem kedvencem, de ez a film tetszett. Volt kaland, volt karakterfejlődés, volt dráma, és némi humor is. Utóbbiból nem ártott volna több.

Sorozatok:

cobra-kai-s6.jpg

Cobra Kai s6

A történet már itt is kifulladt, de az örök fiatal és imádnivaló Ralph Macchio (és a karate) az ifjúságom része - szóval akármiben megnézem, amiben szerepel.

the_good_doctor_s7.jpg

The good doctor s7 (befejező évad)

Csonka évaddal zárt a sorozat ... és ez nem is baj. A végére már minden idegesített benne: Parkék nyűglődése, az új autista csaj, a társelnökök egymással való cívódása - már minden olyan mondvacsinált probléma volt.

house_of_dragon_s2.jpg

Sárkányok háza s2

Túl sok idő telt el a két évad között, már alig emlékeztem valamire az előzőből. De - eltekintve Daemon halucinálásaitól és a karaktere "kiherésétől" - jobban tetszett, mint az előző. Olyannyira, hogy nagyon nem teszik, hogy megint 2 évet kell várni a következő etapra.

croods.jpg

Croodék (2013) - Croodék - Egy új kor (2020) - Croodék családfája sorozat s1-s8

Fogalmam sincs, hogyan maradhattam le anno erről a jó kis animációs filmről, de aztán véletlenül rábukkantam, és gyorsan be is pótoltam folytatásostól és sorozatostól együtt. Oké, a Croodék hajnala sorozat kimaradt az életemből: azt is bepróbáltam, de az nem tetszett. Pedig a 2D nekem mindig barátságosabb volt, mint a 3D, de most nem jött be. Vagy csak rosszul indították azt a sorozatot. Viszont a családfás sorozat fenomenális ... bár még csak az s5-nél járok. De megelőlegezem a bizalmat.

azok-a-90-es-evek-show.png

Azok a 90-es évek show s2 és s3

Már az első évadot se utáltam, de a 2. jobban sikerült, a 3. meg még jobban. Nyilván az eredetit nem tudja überelni, és a 90-es éveket se tudja úgy bemutatni, mint az előbbi a 70-es éveket, de attól még maradok. Már csak azért is, mert ilyesztően nincs semmi normális sitcom, amit nézhetnék.

masters_of_the_air.jpg

Masters of the air

2. világháború, repülők, Austin Butler - ez volt alaphang. De sokkal inkább dokumentalistára sikerült, mint hollywoodi pátoszosra, ami egyszerre rontotta az élvezetet, és egyben tette érdekessé.

gentleman_moscow.jpg

A gentleman in Moscow

Ewan McGregorban sosem csalódik az ember, és a sorozat is szuper  ... lett volna, ha nem ránt ki a beleélésből folyton a kötelező díszfeketék tömkelege.

shogun.jpg

Shogun (2024)

Ennél bénább castingot a férfi főszerepre még nem láttam. Mondjuk annyira nem is rajta volt a hangsúly. Maradjunk annyiban, hogy dícséretes próbálkozás, de csak próbálkozás.

acolyte.webp

The Acolyte s1

Én már nem sokat várok a SW univerzumtól. Ahhoz képest ez nem volt rossz.

bridgerton_s3.jpg

Bridgerton s3

Nem tudom eldönteni, hogy a sorozat kezd már nagyon mélyen repülni, vagy csak az évad párocskájától nyílt ki a bicska a zsebemben, de bizony elég sokszor bele kellett pörgetnem, hogy haladjunk már.

good_doc_s6.jpg

The good doctor S6

Utána kellett néznem, hogy miket írtam eddig a sorozatról, mert csak annyi rémlett, hogy az első két évad tetszett, aztán jött egy mélyrepülés, és az 5. évadba már fanyalogva kezdtem bele. De csodák csodájára tetszett, és ez megmaradt a 6. évadra is. Mondjuk Reznick és Park se veled, se nélküled kínlódása nem kellett volna bele.
Nem egy nagy eresztés a széria, de tökéletes arra, hogy egy fárasztó nap után, zsibbadt aggyal lenyomjunk 1-1 részt. Már csak egy évad van hátra, s bár nem bánom, hogy búcsúzni kell, de arra azért még maradok.

 

for_all_mankind_4_2.jpg

For all mankind S4

Bár még mindig a minőségibb sorozatok közé tartozik, már elfogyott a belőle a sztori és jobbára csak a nyüglődés maradt. De az űrbéli jelenetek miatt még mindig nézős.

 

The artful dodger

Előjáróban: soha nem olvastam a Twist Olivért, Dickenstől nekem pont elég volt a Copperfield Dávid, nem kértem több gyermeknyomorúságról szóló történetet. Azért persze néhány részlet, meg nagyjából a sztori megvolt, de ha megölnek, se tudtam volna hova tenni Jack Dawkins, az Agyafúrt Vagány karakterét.
A jó hír az, hogy nem is kell tulajdonképpen semmit sem tudni a Twist Olivérről ahhoz, hogy belekezdjünk ebbe a - szerintem mostanában üdítően egyedi - sorozatba: lényegében csak a karaktereket, illetve abból is leginkább csak a neveket vették át. A helyszín Ausztrália, Jack orvos, és az a Thomas Brodie-Sangster játssza (az Igazából szerelem kisfiúja, és az Útvesztő Newt-ja), akivel nekem bármit el lehetne adni. Egy ilyen különleges sztorit meg különösen.
Kényes gyomrúak vigyázat: véres műtéti jelenetek várhatóak! Történelmi hűséget meg nem kell rajta számonkérni.
A kérdés az, hogy lesz-e folytatása, mert tudtommal nem annak indult. De nagyon megérdemelne egy újabb évadot.


monarch.jpg
Monarch Legacy of Monsters

Nem kedvenceim a Marvel vagy a DC cuccai, de azért néha nézek belőle ezt-azt. A Monarch: Szörnyek hagyatéka már a címével sem ígért túl sok jót, de gondoltam, bepróbálom. Aztán ott ragadtam előtte, de ez nyilván kizárólag Kurt Russelnek volt köszönhető.
Viszont sok mindent elmond a minőségről, hogy még januárban nyomtam le a sorit, s most, március első napján már arra sem emlékszem, hogy mi volt a zárójelenet.

 

 

Borítókép: gstudioimagen on Freepik

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr1018435867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása