Film- és sorozatnapló 2018-2019
2023. szeptember 26. írta: jinjang

Film- és sorozatnapló 2018-2019

movie_list2.jpg

Anno azért kezdtem el a Twitteren írni az általam olvasott könyvekről illetve látott filmekről, hogy legyen egyfajta naplóm, mi mindent "fogyasztottam" már el. Egy bizonyos mennyiség fölött ugyanis a többség csak átmegy az emberen, csak az igazán jókból marad meg valami.

De most pucolom a Twitterem is, viszont nem szeretném elveszíteni ezt a fajta filmes olvasónaplóm. 

2019:

Gyilkosság az Orient expresszen
Van ebben a filmben egyetlen olyan valamirevaló szereplő is aki nem világsztár?!

- A kedveteléseivel soha nem viszi semmire.
- Hát ... remélem is!

- Sokak nélkül szebb lehetne a világ, de mégsem öljük meg őket. Ebben is különbnek kell lennünk az állatoknál.

- Hát már nem bízik az Istenében, mióta meglepték?
- Nem. Csak lehet, hogy épp dolga van.
- Istennek mindig dolga van.

Bosszúállók Végjáték
Eddigi legjobb rész:

Az űrhajón van sör.
Törperős, hallasz engem?

Szinkronosan nézem. Ez vajon hogy volt az eredetiben?

do_dog.png

The underdog (koreai, animációs)
Kyungsoo nélkül is nagyon édes
film lett volna, de vele még jobban élveztem. Még mindig fülig ér a szám.

alpha.png

Alpha
Kutya meg őskor, persze, hogy érdekelt. Nyilván lesír róla, mennyire fikció, de érdekes volt.

Renegades
Valamiért az az érzésem, hogy én már láttam ezt a filmet. De közben meg nem emlékszem rá.

1:54
Ezt anno nem értékeltem, szóval most megnéztem a trailert és emlékszem rá (valamennyire). Komoly film, maradjunk ennyiben.

Kingsman - The golden circle
Ritka, hogy egy folytatás megüsse azt a színvonalat, mint az első rész, de ebben az esetben igaz. Talán még jobb is lett. Mindenesetre tetszett ez is.

Cold pursuit
Unalmasan indult, de aztán nagyon jó lett.

Automata (2014)
Ehhez is meg kellett néznem a trailert, hogy felidézzem, de erre emlékszem, hogy tetszett. Jó kis sci-fi.

David Gale élete (2003)
A trailer megnézése után már emlékszem rá, hogy láttam, de más nyomot nem hagyott bennem.

The commuter
Némi csihi-puhi, plusz rejtély, meg Liam Neeson. És tetszett.

Five feet apart
Egy újabb beteg tinik szerelmesek klón-film. De egész jól működött.

Destination wedding
Sokat nevettem rajta, de jobbára csak kínomban.

Valami Amerika 3
Fájdalmasan magyar, de a végére egész jó lett.

Legendás állatok - Grindelwald bűntettei
Gyenge sztori, érdektelen karakterek, de a látvány miatt érdemes volt nézni.

Apróláb
A bennem élő kislány imádta.

Replicas
Hát, nem ez Keanu legjobb filmje, az már biztos.

Mortal engines
Azt hittem, totál hülyeség lesz, amit 10 perc után kaszálok. Ehhez képest az első fele egész érdekes volt (nem a sztori, hanem a körítés). Csak aztán átment sima SW utánzásba.

Knight and day
Ezt már régen meg akartam nézni, de csak most jutottam hozzá. Nem volt rossz.

Mile 22
Egész élvezhető volt, az utolsó 2 percet kivéve. Na, de azt nagyon utáltam.

The spy who dumped me
Élvezetes volt. Plusz pont, hogy nem csak forgatási helyszín volt kishazánk, de a stáblista szerint egy csomó magyarnak is adott munkát.

Hunter killer
Ma kiselejteztem jó pár filmet a listámról, mert nem ütötték meg az érdeklődési szintemet. De ezt végignéztem: tengeralattjárós és egész jól lekötött.

Bohemian Rhapsody
Oké, ez kurva jó volt. Most egy zokszavam sincs a több mint 2 óra ellen. Malik is nagyon jó volt, meg mindenki más is.

Captain Marvel
A hangeffektek jók voltak. A cica meg cuki. Kb. ennyi.

Brexit
Azt hittem unni fogom, meg nem érteni, mert nem vagyok otthon a brit belpolitikában. De egyik sem jött be. Nyilván nem lettem tőle brexit szakértő, és nem jött át minden, de amennyi kellett a sztorihoz, annyi igen.

Eye in the sky
Alan Rickman miatt kezdtem el nézni, és nem bántam meg. Jó film.

Green book
Azt hittem, unni fogom, mert a road movie-k nem az én műfajom. De nem. Oké, ez is indokolatlanul volt 2 órásra nyújtva, de ha nem dumáltak, akkor gyorsítottam rajta. És végül egy nagyon kellemes filmélmény lett. Ajánlom.

Glass
Attól, hogy többrétegű még nem kellett volna katyvaszosnak lennie (meg ilyen hosszúnak), de az lett. Mégse szidom nagyon, mert az első fél óra után valami perverz kíváncsiságot ébresztett bennem és lekötött.

Parkland
Volt pár nagyon ütős jelenet, de film összességében nem volt az. Túlságosan szétszabdalták több szálra, és alig időztek az egyiken, máris vágtak át a másikra.

Alita: Battle angel
Semmi új, de az érdekesen. Viszont nem szeretem a nem-happy endet, a befejezetlenséget meg főleg. És ide nagyon kívánkozott volna a végére a folyt. köv. felirat.

The Post
Régivágású film, idősödő sztárokkal, egy régi esetről. Vigyázat, minőség!

24 hours to live
Gyenge lövöldözős film.

Borg/Mcenroe
Tipikus sportfilm. Jobb-fajta.

Christopher Robin
Eredetileg ezt akartam megnézni Ewan McGregor miatt, a másik véletlenül került be a listába. Ez pont a fordítottja. A színész (legalábbis Ewan) jó, a film gyenge.

Goodbye Christopher Robin
Egy jó film, borzalmas színészekkel.

Battle of the sexes
Az utolsó fél óra jó volt. Az előtte lévő másfél meg összesűríthető lett volna harminc percbe.

Overdrive
Gyenge Halálos iramban-klón.

Ant man and the wasp
Marvel. És ezzel mindent elmondtam.

Salyut 7
Nem volt olyan jó, mint az Apolló 13, de élveztem ... volna, ha nem 2 órás ez is. Így aztán 1,5-es sebességgel néztem, és jól fel is kavarodott a gyomrom, mert a kamera állandóan mozgott, hogy érzékeltesse a súlytalanságot. Hát, sikerült.

The hitman's bodyguard
Ez is csihi-puhi, de a jobb fajta. Ryan Reynolds megtalálta a neki való karaktert.

Deadpool 2
Ez is király volt! 11/10 A plusz pont a zenékért jár.

Accident man
Csihi-puhi narrációval. Nem az én műfajom.

Ghost in the shell
Érdekes téma, gyengécske történet, vizuális orgia. A sci-fi a gyengém, szóval nekem nem volt rossz.

Hét nővér (What Happened to Monday)
Belekezdtem, de végül csak átpörgettem. Nem bírja már az én szívem ezt a sok halált meg erőszakot, és a történet egyébként sem érdemelte meg a 2 órát. (Igen, háklis vagyok ezekre a túlnyújtott filmekre. Többnyire egyáltalán nem indokolt.)

The choice
Kiszámítható szerelmes limonádé. Egynek elmegy.

Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House
Nem ebből a filmből fogod megtudni, mi volt az a Watergate-botrány, ha eddig nem tudtad.

Deja vu
Ezer sebből vérzik ez a film, és megbocsáthatatlanul 2 órás, de annyira kiszámíthatatlan, hogy mégis élvezhető.

Rampage
A sokadik bőr lenyúzása a King Kong témáról, de jár a plusz pont a vicces beköpésekért. Meg a szereplőkért.

The mummy 2017
Egynek elment.

Tomb Raider 2018
Régen minden jobb volt. Pedig az Angelina-féléből is összesen egy jelenet maradt meg bennem, a többi felejthető.

The circle
Ezt végignézni se bírtam, még felpörgetve sem. Pedig a téma elgondolkodtató, de minden más értékelhetetlen. Még Tom Hanks is.

Rudderless
Ebből lehetett volna egy jó filmet is csinálni ... de nem sikerült. Persze Billy Crudup jó, mint mindig.

Deadpool
Istenem, egy film, aminek már a stáblistája is király! De a kedvencem az volt, amikor Ryan Reynolds elsüt egy Ryan Reynolds-poént.

The space between us
Meh.

Killing Gunther
Gyilkos jó!

Power Rangers
Hogy én néha milyen hülyeségekkel tudom elcseszni az időmet?! Időnként felpörgetve néztem, de még így is teljesen elfecsérelt életidő volt.

Vén rókák
Oké, ez megmosolyogtatott.

Catch-22
Heller regényéről mindig is azt gondoltam, hogy lehetetlen (jól) megfilmesíteni. Ez a minisorozat bebizonyította, hogy lehetne (nem sikerült most sem), de nem érdemes.

Sorozatok:

Everything, everything
A csavar tetszett benne. Meg a ház design.

for_all_mankind.jpg

For All Mankind
Űrutazás + 60-as évek = nálam garantált a siker. És tényleg jó is volt, ajánlom. Kicsit furcsa volt benne a feminizmus, de hát ilyen időket élünk: most sokan a ló túlsó oldalára lendültek.

Carnival Row s1
A látvány tetszett. A többi nem volt elég meggyőző, hogy folytatást akarjak.

Call the midwife s8
Egyenletesen magas színvonal, még a 8. évadban is.

Good omens
Az első két rész után majdnem kaszáltam. Kár lett volna, mert utána nagyon beindult, és csak az utolsó részre ült le egy kicsit a sorozat. De összességében tetszett.

Mary kills people s3
A 3. évadra kifújt a sorozat, a főhősök közti kémia is eltűnt.

Fargo s3
Az első sorozat, aminek nem láttam az előzményeit, de antológia lévén, nem is kellett. Ewan miatt próbáltam be, ő jó volt. De a sorozat: jajj! Nem mondom, a közepére nagyon beindult, de akkor is jajj! Már nem csak 1,5, hanem néhol kétszeres sebességre kellett kapcsolnom.

Billions s4
Oké, a színvonal még mindig jó, de azért már kezd kicsit szappanoperává válni a nyúlása miatt.

The 100 s6
Nagyon nem volt kedvem hozzá, de mindenki dicsérte. És tényleg egész jó volt ... másfélszeres sebességgel nézve. A kompletista énem maradni fog a 7. évadra is, de csak azért, mert az az utolsó.

Queen of South s3
Nem érzem úgy, hogy bele kellene kezdenem a 4. évadba. A James/Teresa erős kémia miatt nem kaszáltam már az első rész után. Ami aztán a 2. évadot még végigkísérte, de a harmadikra teljesen eltűnt, noha összehozták a két karaktert.

Chernobyl
A kritikákat olvasva látom, mindenki el van ájulva a korhű látványvilágtól (buszok, eszközök, ruhák, stb.). Hááát ... szerintem túllőtték egy kicsit a korszakot. Nálunk a 60-as években volt kb. ilyen a környezet. 86-ban már azért előbb járt a Szovjetunió is. Egyébként a sorozat tényleg jó. Bár az a nagy hype körülötte azért kicsit túlzás.

Designated survivor s2
Kaszálni akartam, de egész jó lett a végére ... Ha tényleg lesz 3. évad, talán bepróbálom.

Bodyguard
Már értem, miért volt mindenki odáig meg vissza ettől a sorozattól. Vajon lesz 2. évad? Nézném. (Nem lett.)

Patrick Melrose
A sorozat jó (Benedict Cumberbatch - mi más is lehetne, mint jó), de szörnyű volt nézni. 

Shameless s9
Fiona kiírása után kaszáltam.

Last ship s5
A 3., gyenge és a 4. rém unalmas évad után a végére bekeményítettek, és egy egész jó évadot csináltak a készítők.

Timeless s02
Meh. A dupla záró epizód jobb volt, mint a 2 évad összesen.Tényleg csak Matt Lanter miatt néztem.

House of cards
Az 5. évad után a komplettista énem miatt belekezdtem az utolsó évadba is, de Frank nélkül már nem érdekelt, szóval kaszáltam.

*************************

2018:

Winettou  (2016)
Féltem, hogy elcseszik, de nem. Tök jó lett.

Solo: Egy Star Wars-történet
Hát ... úgy magában nem volt rossz. De mint SW? Neem, nem hozta az érzést. Egyedül a zene, az tetszett.

Szólíts a neveden
Nem volt rossz, de nem értem a felhajtást.

Holtodiglan
Meglepetésszerűen jó volt.

Vörös veréb
Így utólag nem volt nagy szám, de közben nézette magát. De még mindig nem értem, miért kell mostanában minden filmnek 2,5 órásnak lennie?

Ready Player One
Ez is könnyen lecsúszott.

Avangers: Infinity war
Egész jó látvány, és időnként kacarásztam a humoros beszólásokon; történet 0 (szokás szerint).

Sorozatok:

GoodBehavior
Annyira szerettem ezt a sorozatot, sajnálom, hogy kaszálták.

Jamestown
Az első évad olyan jó volt, de a 2. már nem tudott lekötni, noha az utolsó két részre megjavult. De nem hiszem, hogy sok kedvem lesz a következő évadhoz. (Nem is lett, kaszáltam.)

Reign
Francis halála után kaszáltam.

Fosters
Unalmas délutánokra ajánlott.

Nashville
Ezt kedveltem. Nem volt nagy durranás, meg a country nem az én műfajom, de el lehetett nézegetni.

Madam Secretary
Valahol, valamikor leállt a fordítás, én meg kaszáltam. Pedig kedveltem.

Timeless
Hát, ledaráltam végre. Nem érte meg. Csak tudtam, hogy kaszálták és a komplettista énem be akarta fejezni.

Poldark
Nemrég fejeztem be a 2. évadot. Jobb volt, mint az első, pedig az is tetszett.
Aidan Turner továbbra is lenyűgöz, mint színész, bár vámpírnak szexibb volt.

 

Borítókép: gstudioimagen on Freepik

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr6218193675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása