Film- és sorozatnapló 2023
2023. december 16. írta: jinjang

Film- és sorozatnapló 2023

movie_list2.jpg

 

Film- és sorozatnapló. Előzmény: 2018-2019, 2020, 2021 , 2022-es filmek, 2022 sorozatok

Utolsó frissítés: 2023. 12. 28.

creator.jpg

The Creator
Igazából tetszett. A sztori nem annyira, de el tudnék képzelni egy jó sorozatot ebben a világban.

rebel_moon.jpg

Rebel Moon: A child of fire
Az első félóra nem volt rossz felvezetésnek, de aztán olyan mélyre süllyedt a színvonal, hogy nem is értem, miért néztem végig. A hangeffektek tetszettek, annak ellenére, hogy tiszta SW feelingem volt tőlük. (Talán épp azért.)

ghosted.jpg

Ghosted
Kém csajszi, farmer srác, romantikusan indul, aztán átmegy akcióba. Pár humormorzsa, bár nem a legjobb fajta. Chris Evanst viszont még mindig jó nézni.

covenant.jpeg

Guy Ritchie's The Covenant
Afganisztán, USA katona összecimbizik egy afgán tolmáccsal és kölcsönösen megmentik egymás valagát. 2 óra, felpörgetve néztem. Egynek éppen elment, de még Jake Gyllenhaal se tudja emlékezetessé tenni.

az_ember_aki.jpg

Az ember, aki megölte Hitlert és aztán a Nagylábút
Aidan Turner miatt kezdtem el nézni, de még miatta is felesleges volt.

mission.jpg

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023)
Tom még mindig szeret futni a filmjeiben, a cold open több mint fél órás, az autós üldözéseket kicsit túltolták, és egyébként is nyilván hosszú az egész film (és akkor ez még csak az első rész), de ... jó, ezért aztán nem bánja az ember a hosszúságot (feltéve, ha otthon nézi és bármikor tarthat szünetet). A lényeg: hát, valahogy így kell csinálni egy jó kis akciómozit.

moon.jpg

The Moon
Koreai, főszerepben az EXO tag, Do Kyung-soo. A rajongói magyar felirat elég gyenge, de persze köszönet érte így is. A sztori kb. faék egyszerű, van benne jó pár deus ex machina. A kivitelezés ... hát, a koreaik nem tudnak megfizetni olyan filmes trükkmestereket, mint a hollywoodi produkciók. De a feszültségkeltéshez nagyon értenek (elég csak megnézni az előzetest) és nem lehet nem szurkolni a kis asztronauta megmenekülésének.

indiana.jpg

Indiana Jones és a sors tárcsája
Még egy ilyen hülye címet ...?! Az első 40 perc káosz és teljesen felesleges. Utána meg ... hát, úgy 30 évvel ezelőtt még élvezhető lett volna, de ma már nem.
asteroidcity.jpg

Asteroid City
Híres színészek. Wes Anderson és az ő sajátos rendezői stílusa. Rengeteg easter egg és utalás, valamint a negyedi fal áttörése. Kengyelfutó gyalogkakukk és 50-es évek környezet vegyesen. Ha valakit érdekel egy koherens, értelmes cél felé tartó történet ... nos, ez nem az film. De nézeti magát.

everything.jpg

Everything Everywhere All at Once
Érdekes film volt, csak szerintem túl nagy körítést csaptak egy mákszemnyi mondanivaló köré. 

fast10.jpg

Halálos iramban 10.
Ha egyet láttál, láttad mindent. Nem is értem, miért nézem még ... mármint Han karakterén kívül, de hát neki se sok lapot osztogatnak mostanában.

Zom 100 Bucket List Of The Dead
Japán zombis film. Nem, nem horror, könnyed limonádé ... és európai szemmel nézve nagyon beteg. Nem mondok mást, csak annyit: zombi cápa! Feliratosan néztem, mert tanul(gat)ok japánul. Vessetek meg, nekem bejött.

The Machine
Mark Hamill miatt kihagyhatatlan, és miatta borítékolható is, hogy szintén nagyon beteg a film. Mark lényegében már csak totál hülyeségekben hajlandó szerepelni. Nos ... most sem kell csalódni ebben.

Háromezer év vágyakozás
A vége kivételével egész jól sikerült film. Jó színészek, jó szinkron, érdekes képi megoldások, megfelelő ritmus, könnyű azonosulás a főhőssel: ami itt egyértelműen a dzsinn. Csak a Londonba érkezéssel veszett el valami. Mondjuk az értelem, hogy mire volt is ez jó.

Jurassic World: Dominion
Ma elkezdtem nézni, aztán rájöttem, hogy már láttam, csak elfelejtettem róla írni.
Hát, kb. el is mond mindet a színvonalról, hogy már arra sem emlékeztem, hogy ez megvolt.

Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság
Macskák. Ezzel mindent elmondtam.

Samaritan
Sly kb. egy karaktert tud eljátszani, de azt még ilyen idősen is nagyon jól nyomja!

A védenc
Azt nem mondanám, hogy Zs kategória ... de majdnem.

Dog
A kutyás filmek többnyire jók. Ez is az.

The Matrix Resurrections

Sokan szidták, hogy minek kellett ez (oké, a normális sztori, az hiányzott volna belőle), de nem volt ez rossz. Egy halom reflexió volt benne napjainkra, meg önparódia - és a Macsrix-on (szinkronos verziót láttam) halálra nevettem magam.

A Gucci-ház
A retro feeling bejött. Maga a film már nem annyira.

Sorozatok:

gilded_age2.jpg

The Gilded Age s2
A sorozat, amit továbbra is a gyönyörű ruhák miatt érdemes nézni. Egyébként is csúszik, bár kb. nem szól semmiről.

lesson_in_chemistry.jpg

Lessons in Chemistry
Ez nagyon bejött. A milliő, a karakterek, a színészek - minden a helyén volt. Na jó, a szokásos fekete és meleg szál nem kellett volna bele, meg kicsit másra számítottam az előzetes alapján (arra, hogy a főzőshow lesz a központi téma), de így is nagyon jó volt. Az inroért külön pirospont.

rabbit_hole.jpg

Rabbit Hole
Olyan jól indult, de aztán sok lett az üresjárat, és a női főhős minden megnyilvánulását erőltetettnek éreztem.

tms_s3.jpg

The Morning Show s3
Az első két évad se volt rossz, de ez a harmadik odacsapott. Billy Crudup megint lenyűgözött!

destined.jpg

Destined with you (Te vagy a végzetem) - koreai
A szokásos koreai cukiságnak indult, aztán műfaji káosz lett belőle: volt itt misztikum, thriller, történelmi dráma idősík váltással, felesleges és komikusnak szánt, de nem az mellékszállak. De azért elég könnyen lecsúszott, csak a vége felé kezdtem el felpörgetve nézni.

groot2.jpg

I am Groot s2
Ugyanaz, mint az első évad. Rövid és grootos.

oulander_7_1.jpg

Outlander s7 első fele
Akárcsak az előző 2-3 évadban, már túl sok a töltelék jelenet, de néha, ha érzelmekről van szó, még mindig megcsillogtatja érdemeit az Outlander. Viszont nagyon jó érzékkel hagynak ki, változtatnak meg dolgokat a könyvhöz képest, ami szintén túl terjengős lett, kb. a negyedik könyvtől kezdve.

ahsoka2.jpg

Ahsoka
Csajos Csillagok háborúja. Hála a készítőnek, a hangsúly az utóbbin van, nem a csajos részen. Hozta a feelinget, és manapság ez már nagyon jó, ha SW-ről van szó. És még csak nem is markoltak sokat, mert megelégedtek 8 résszel.

tedlassos3.jpg

Ted Lasso s3
Leginkább hullámzónak mondanám az évadot. Az első rész unalmas volt, a második nagyon jó, hogy aztán megint takarékra vegyen és csak a végére tért magához a sorozat megint. Összességében jó volt ez a 3 évad, de látszik rajta, hogy eléggé kifulladt, és nem bánom, hogy vége.

Unstable
Olyan pörgős, mint a Gilmore girls, csak apa-fia párossal és a Szilikon-völgyben (vagy valami hasonló helyen). Plusz hihetetlenül idétlen és irritáló háttérzenék. De összességében nagyon bírtam.

 

Shadow and Bone s2
Olyan sok idő telt el az 1. évad óta, hogy nehéz volt visszarázódni. És valamiért azt hittem, hogy ez lesz az utolsó. Pedig most meg nézném tovább.

S.A.S. Rogue Heroes
Imádtam! Az a zene, az a túltolt mi vagyunk a faszagyerekek feeling. Kötelező darab!

Azok a 90-es évek show
Az előzmény (a 70-es évek) máig az egyik legkedvesebb és legviccesebb sorozat, amit láttam. Nyilván semmilyen folytatás nem érhet fel hozzá, de egyáltalán nem okozott csalódást.


Romulus s1
Kicsit vegyesek a benyomásaim, de mindig értékelem, ha egy film/sorozat törekszik a történelmi hűségre (még ha nem is sikerül neki). De azért gondolkodom, hogy kell-e nekem a 2. évad, vagy sem.


The peripheral
Ütősen indult, nagyon gyorsan leült, a végén meg már alig bírtam követni, hogy mi is van.

The good doctor s5
Le vagyok maradva ezzel a sorozattal. Mondjuk a felirat is. Az 5. évad meglepően jó volt megint, pedig a negyediknél már érett a kasza. De így a hatodikat is felvettem a nézendők listájára.

 

Borítókép: gstudioimagen on Freepik

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr4118184209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása