#napiidézet: Joseph Heller: Isten tudja
2023. augusztus 30. írta: jinjang

#napiidézet: Joseph Heller: Isten tudja

isten_tudja2.jpg
Imádtam olvasni a halálos ágyán fekvő Dávid király visszaemlékezéseit, bölcselkedéseit és beszólásait.

Őszintén szólva, ahogy én láttam, Góliátnak nem volt semmi esélye. Szegény faszkalap, elveszett ember volt.

***

A filiszteus tanok akkoriban úgy tartották, hogy az őrültség ragályos, és a későbbi tudományos vizsgálatok bebizonyították, hogy ez a primitív babona nagyrészt helytálló.

***

Akinek gyáva a szíve, sose bassza meg a szakácsnőt.

***

Valahol talán írva találjátok: a szegény ember különb, mint a hazug. Ne higgyétek el. Én voltam mind a kettő. Sőt, voltam egyszerre mind a kettő, és sokkal jobb hazugnak lenni, mint szegénynek. Kérdezzétek meg akármelyik gazdagot, ha nem hiszitek el.

***

Ha egy gazdag ember bukni kezd, a barátai megtámogatják, de ha a szegény bajba kerül, gyorsan dobja mindenki, a barátai is.

***

... ahogyan a büszke gyűlöli az alázatosságot, úgy borzad a szegénytől a gazdag.

***

- Én herecegnő vagyok, és akárhol lakom, az palota.

***

Ahol a frigyláda volt, ott volt Isten. Hogy a láda most hol van? Isten tudja.

***

Mindnyájan olyan sokat kérdezősködünk, nem? Még Isten is. "Hol vagyon Ábel, a te atyádfia?", mondá az Úr Káinnak, miután megölte amazt.

Hát nem tudta Isten?

***

- Meghalhat Isten?

- Nem halhat meg?

- Ha Ő Isten, akkor nem halhat meg, te ostoba - okosított Sámuel. - Ha meghalhat, akkor nem lehet Isten. Akkor valaki más az.

***

Mikor az ember bolondul valakiért, szereti a hibáit is, amelyek másokban iszonyatosak lennének.

***

- Az igazság az, amiről az emberek azt hiszik, hogy az az igazság. Hát nem ismered a történelmet?

***

Hogy Isten meghalt-e vagy sem, nem sokat számít, hiszen mindenképpen csak ugyanúgy használnánk őt.

***

Isten meg én elég jó viszonyban voltunk, míg csak meg nem ölte a srácot; utána tartottam a három lépés távolságot. Biztos vagyok benne, hogy mostanára már Ő is észrevette, hiszen ennek már majd harminc éve.

***

Ha én holnap meghalok, Nátán nem fog sokkal túlélni. Isten meg a jelek szerint mostanában nem avatkozik be az efféle dolgokba. A csodák ideje elmúlt.

***

Mindenki halála (...) megkönnyíti az életet valaki más számára.

***

- Elvégre, Dávid, mindnyájan tartozunk Istennek egy halállal, és aki az idén meghal, az jövőre már nem tartozik.

***

Mert jobb az élő eb, hogynem a megholt oroszlán, és aki harcol és megfut, még megélhet egy másik napon egy újabb harcot.

***

- Ugyan ki mondta, hogy nekem kedvesnek kellene lennem? - reccsentett rá Isten. - Hol van az megírva, hogy kedvesnek kell lennem?

- Hát nem vagy Te jó Isten?

- Hol mondják azt, hogy jónak kell lennem? Nem elég, hogy én vagyok Isten?

***

- Ez sokat fog számítani?

- Semmit nem fog számítani.

- Akkor meg mi értelme?

- Ugyan ki mondta, hogy Engem meg kell érteni? - felelte Isten. - Mutasd meg Nekem, hol áll az, hogy amit csinálok, annak értelme kell legyen. Soha nem ígértem értelmet.

***

És az Úr, áldja meg Őt az Isten, azt válaszolta: - Menj fel!

***

A szüzességben kevés öröm van, tudom, de a házasságnak sok a kínja.

***

A nyomorúság furcsa párokat fektet közös ágyba.

***

Ha alkalmatok van szerelmbe esni, mindig ragadjátok meg az esélyt. Lehet, hogy mindig megbánjátok, de nem találhattok semmi különbet, és nem tudhatjátok, eljön-e még egyszer.

***

... amiképpen az, aki dicséretre vágyik, soha nem elégedett a dicsérettel, azonképpen azt, aki szeretetre vágyik, soha nem lehet szeretettel kielégíteni. Soha semmiféle vágy nem teljesül be.

***

Ki szeretett valaha, aki nem lett szerelmes az első látásra?

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr518190121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2023.11.09. 05:38:53

"Nincs vesztegetni való időnk. Európa tárva-nyitva áll! Ázsia is. Most, hogy van vasunk, érvelt, addig kell ütnünk, amíg meleg. - Mire ez a nagy sietség? - kérdeztem, a balzsamosra változott idő okozta letargiámban. - Mire kell ez? - Az angolok kezdenek lemászni a fákról - tájékoztatott, mintha ezt fenyegetésnek érezné. - A németek jönnek kifelé a barlangjaikból. Most kell akcióba lépnünk. "
A saját kivonat: Mi már akkor anyósvicceket meséltünk angolok kezdtek lemászni a fákról:)
Üdv!

jinjang 2023.11.09. 10:38:52

@nomad:
:-)
Lényegében az egész könyvet lehetne idézni. Hellert többnyire a 22-es csapdájáról ismerik, pedig szerintem az Isten tudja még jobban sikerült. Fantasztikus író volt.
süti beállítások módosítása