Könyvnapló - 2023
2023. december 31. írta: jinjang

Könyvnapló - 2023

booklist.jpg
Néha elfelejtem beírni a könyvnaplómba, ha olvasok valamit, szóval lehet, hogy idén is volt több, mint az alábbi 16 könyv, de nagyjából ennyi lehetett. Nemigen ment most az olvasás (mert inkább blogoltam, meg digitális nagytakarítást csináltam). Plusz az Outlander kötetek iszonyú hosszúak voltak.
Sajnos nagyjából el is fogyott minden a listámról, ami érdekelt. Most már a kevésbé jó könyvek jönnek. (Lásd alább a decemberi könyvemet.)

lelekveszto.jpg

2023. december

Steven Spruill: Lélekvesztő

Spruilltól A Sötétség urai egész emlékezetes volt, a Vérbank is hagyott bennem nyomot. A Lélekvesztő viszont fel fog iratkozni a Fájdalomcsillapító mellé, amiből már semmire sem emlékszem. A Lélekvesztőt is csak pár napja fejeztem be, de máris kezd ködös lenni, hogy miről is szólt.

2023. november

On Sai: Álruhában ; A két herceg ; A gyógyítók

On Sai olyan író, akiben nehéz csalódni. Most kicsit sikerült, mert a főhősnője túl fiatal és vekengő. Úgy értem, hogy feleslegesen nyüglődik dolgokon. Meg humorból is kevesebb volt, mint az megszokhattuk, de ami volt, az persze mindig ütött. Szóval azért kíváncsi vagyok a folytatásra.

2023. október

Diana Gabaldon: Outlander - könyvsorozat

Valamikor 2019 elején kezdtem el olvasni a sorozatot, jelenleg naprakész vagyok vele (mármint a magyarra fordított verziókkal), vagyis a 8/1-es kötetnél tartok. (Idén a 7/1-2, és a 8/1 volt meg, iszonyú hosszú minden kötet.)
Egyrészt számomra igencsak elfogadhatatlan, hogy egy két részes kötetet fél év (vagy több) különbséggel adjanak ki, másrészt ahogy telik az idő, egyre silányabb a fordítás színvonala. A legutóbbi részben már több nyelvhelyességi hiba is volt, nem pusztán furcsa vagy szóismétlő fordítás.

Sajnos nem írtam ki a régebbi részekből a kedvenc idézeteim. Volt azért pár, bár nem hemzseg tőle egyik könyv sem. Gabaldon is tud ugyan szóvirágokat alkotni, de többnyire erőltetettek, mesterkéltek ezek a részek. Inkább maga a történet tetszik, meg egyes karakterek. De azért a Csontok visszhangozzák 2. kötetéből kiírtam egy részt:

- Ránk! Hiszen ki olyan jó, mint mi?
- Átkozottul kevesen - válaszolta Bree is erős skót akcentussal -, és már ők is mind meghaltak.

lábjegyzetben: Hagyományos skót tószt.

2023. június

Timothy Zahn: Thrawn könyvek

Timothy Zahn Thrawn könyvei közül még a 90-es évek elején olvastam a klasszikus SW trilógiát.
A Birodalom örökösei
Sötét erők ébredése
Az utolsó parancs
Majd pár évvel később a Thrawn keze néven elhíresült duológiát is.
A múlt kísértete
A jövő látomása

De aztán egy időre felhagytam a főadmirálissal kapcsolatos könyvek olvasásával, és csak idén februárban vettem elő megint. Gyors egymásutánban lecsúszott a kezdeti időkről szóló két trilógia.
Thrawn
Thrawn: Szövetségek
Thrawn: Árulás

A káosz ébredése
Államérdek
Járulékos veszteség
Majd a kapcsolódó Az Igazság Keze duológia is, amit végül június elején fejeztem be.
Hűség
Válaszutak

A vélemény most is ugyanaz, mint ami már a 90-es években is, az első könyvet olvasva volt: Zahn a saját szereplőivel meg az SW világgal nagyszerűen bánik. De amint Luke, Leia, vagy a többi eredeti SW karakter megjelenik, leül a történet színvonala és karakteridegen dolgokat kezd mindenki művelni. Plusz, a velük kapcsolatba kerülő saját szereplők (pl. Mara) sem működnek jól.

2023. január


garantalt.jpg

Katarina Bivald: Garantált heppiend
Pozitívum: könyvek!
Negatívum: nem túl érdekfeszítő sztori.



A borítókép a Freepik képének felhasználásával készült.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr6618235979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása