Könyvnapló 2019-2022
2023. október 23. írta: jinjang

Könyvnapló 2019-2022

Már látszik a fény az alagút végén, s talán még az idén végére érek a digitális nagytakarításomnak. Ez itt alant azon könyvek és pár soros vélemények listája, amit az utóbbi pár évben olvastam, és nem felejtettem el róla a Twitteren megemlékezni.

parvalaszto.png
Kiera Cass: A párválasztó
Hát ... maradjunk annyiban, hogy a folytatásra már nem vagyok kíváncsi.

anita_blake.jpg

Laurell K. Hamilton: Anita Blake sorozat

"Mary, a nappali műszakos titkárnőnk ötven fölött van. Hogy mennyivel, az az ő dolga."

2021 nyarától próbálom végigrágni magam a sorozaton, mert komplettista vagyok. De a 23. résznél feladtam.
Pedig olyan jól indult ... csak aztán meguntam a rengeteg önismétlést, céltalanul túltolt szexet, a sztori meg kb. nulla lett - és még Edward karakterét is becsicskásította a végére az írónő!

2021. december

napnak_fenye.png
J. Goldenlane: Napnak fénye
Biztos volt kedvenc idézet benne, csak olvasás közben nem írtam le. Amúgy tetszett, jöhet a folytatása.
Update: Megvolt mind a három folytatás és mind nagyon tetszett! Szerintem felveszem az újraolvasható listámra.
(folytatások: Holdnak árnyéka ; Csillagok szikrái ; Térdig sárban)

2021. augusztus

lelekvesztok.jpg

B. N. Toler: Lélekvesztők
Kellene egy jó szó az olyan könyvekre, ami a recenzió alapján érdekesnek tűnik, aztán kiderül, hogy éppenséggel elolvasható, csak nem érdemes rá. Nem, a csalódás nem fejezi ki pontosan, mire gondolok.

2021. július

testberlok.png
Lissa Price: A testbérlők
Nem támadt kedvem elolvasni a folytatását - pedig akkor még nem is láttam a 2. részt lehúzó véleményeket.

longbourn.png

Jo Baker: Longbourn árnyékában
Jó volt, önmagában is megállt volna. Szerintem felesleges is volt belekeverni a Büszkeség és balítélet szereplőit.

obolkor.jpg
Zemlényi Zoltán: Öbölkör
Ez anno kimaradt az életemből. Dettó olyan, mint az előzményei.
Ha valaha valakit érdekelni fog, milyen volt az élet a 90-es évek Magyarországán, az olvassa ZZ könyveit.
Pedig elvileg csak a saját életéről szól, de benne van minden a korról.

2021. június


Grisaversum

Leigh Bardugo: 

1. Árnyék és csont

2. Ostrom és vihar

Kedvenc karakterem: Nyikolaj herceg
Kedvenc idézet:

"- Így lesz a legjobb, Alina.
Keserűen felnevettem.
- Észrevetted, hogy ezt csak akkor mondják, amikor nem igaz?"

3. Pusztulás és felemelkedés

"Felrobbantottatok valamit? - kérdezte Harshaw panaszosan. - Nélkülem?"
...
"A végén talán a szerelem nem jelentett mást, csak vágyódást valami lehetetlenül fényes és mindörökké elérhetetlen után."

1. Hat varjú

2. Bűnös birodalom

A folytatás duológia még jobb, mint az eredeti trilógia. Csak ajánlani tudom!

otthoncsere.png
Beth O'Leary: Otthoncsere

Még csak most kezdtem bele, de máris van kedvenc sorom:

"A randizásban viszont ott a remény. Igazából az egész egy hosszú, fájdalmas folyamat, amely során felfedezzük, milyen kiábrándító a többi ember."

Hát ... végül nem volt rossz, de rá kellett jönnöm, hogy már ez se az én műfajom. Ahogy öregszem, úgy szűkül be az érdeklődési köröm, már ami a könyveket illeti.

2021. május

David Attenborough: Egy élet a bolygónkon
Némely szavát mindenkinek el kellene mondani minden reggel felkelés után.

"... bolygónk kicsi, magányos, és sebezhető. Ez az egyetlen hely, amink van, és eddigi ismereteink szerint ez az egyetlen hely, ahol élet létezik. Egyedülálló és pótolhatatlan kincs."

2021. április

babel.png
Frei Tamás: Bábel

Az André-sztori 4 kötete után új főszereplője van Frei Tamásnak ... aki közel sem annyira érdekes, mint André. De maga a könyv az volt.
Freire ráférne egy bátor szerkesztő-lektor, aki kihúzza a redundáns meg a túl didaktikus részeket, mert az alapötletei jók, a témái és a kulisszatitkok, amikbe betekintést enged, érdekesek.

2021. január

puszi_erzsi.png

Homonnay Gergely: Puszi, Erzsi
Most kezdtem bele, és ó, anyám!

"Egy dolgot már az elején tisztázzunk:
én az oroszlánnak vagyok a rokona,
ti pedig a majmoknak.
Így tessék olvasni ezt a könyvet!"

2020. október

venek_haboruja.png
John Scalzi: Vének háborúja sorozat
Az utóbbi időben olvastam pár felejthető és említésre sem méltó könyvet, de ez a sorozat most nagyon tetszik! Sci-fi is, érdekes történet is ... csak ezeket a borítókat lehetett volna jobbra csinálni.

2020. szeptember
vonzodas.png
Nalini Singh: Vonzódás
A leírás alapján lehetne ez egy jó könyv is. Nem az.

halalparancs.png

James Dashner: Halálparancs
Többnyire vagy bele se kezdek egy könyvbe, vagy végigolvasom. Ezt az első 30 oldal után abbahagytam. Az Útvesztő egész jól működött ... filmen. Se a folytatásai, se a könyvváltozatok nem tudták ugyanazt hozni, ez meg már azoknál is érdektelenebb.

2020. augusztus

Richard Morgan: Valós halál sorozat (1. Valós halál - 2. Törött angyalok - 3. Dühöngő fúriák)

(Május - 1. kötet)
Még az elején járok, de eddig tetszik. Mondjuk hiányzik Poe karaktere a filmből, a hotel itt Hendrix.

Bancroft, csakúgy mint MacIntryre, nagy hatalmú ember volt, és mint minden nagy hatalmú ember, ha olyan áldozatról beszél, amit érdemes meghozni, egyetlen dologban biztos lehet az ember: Valaki más teszi kockára az életét.
...
Lehet, hogy még nem tűnt fel magának, de akárhányszor találkozunk, nem halljuk egymás szavát a fegyverek hangjától.

Nos, a végére értem az első kötetnek. Végső konklúzió: jöhet a következő rész, mert tetszett. Nagyon más, mint a sorozat, megkockáztatom, a Hendrix-Poe vonal kivételével, jobb is, mint az. Tetszett, hogy sokkal világosabb a ki, kivel, mikor, miért, de mégsem szájbarágós. Sőt!

(Június - 2. kötet)

Egy könyv két legfontosabb mondata a legelső és a legutolsó. Az utolsók engem annyira nem befolyásolnak, de azt szeretem, ha már az első mondat ütős.
Nyilván az örökös number one:

Uram! A késemért jöttem!

(Rejtő: Piszkos Fred, a kapitány)

Ez arról jutott eszembe, hogy épp a Törött angyalokat olvasom, ami egyelőre sokkal jobban tetszik, mint az előzménye, a Valós halál.

Jan Schneiderrel egy protektorátusi kórházban találkoztam először, amely háromszáz kilométer magasan keringett a Sanction IV felhői és tengernyi fájdalma fölött.

Ezzel a gyönyörű skorpió-mondattal kezdődik: a farkában van a legfontosabb része, ami hirtelen, váratlanul csap le.
További kedvenc sorom még, ami így, kiragadva nem hangzik olyan jól, de a szövegben szintén nagyon üt:

Én nem vagyok idevalósi - emlékeztettem. - Csak háborúzgatok itt.
...
Keletre nézve már látszottak a hajnal első jelei, és hirtelen úgy éreztem, nem akarok még akkor is itt állni, amikor beköszönt. A papírpoharat otthagytam őrködni a korláton, majd a szanaszét álló székek között a lifthez sétáltam.
...
Cruickshank! - kezdtem bele, de rögtön fel is adtam. Fogalmam sem volt, mivel üssem át fiatalságának páncélját. Huszonkét éves, és mint minden korabéli, úgy gondolja, hogy az ő halhatatlan személye körül forog a világegyetem. Jó, persze, megölték, de ez is csak a halhatatlanságának érzetét erősítette meg benne. Úgy véltem, aligha fogná fel: ahogy ő a világot látja, az nem csupán mellékes, hanem köszönőviszonyban sincs a valósággal.
...
A valóság és a virtualitás közti különbség nagyon egyszerű. Egy szimulációban tudod, hogy mindent egy nagy teljesítményű gép futtat. A valóságban nincs ilyenről szó, ezért könnyen támad az embernek olyan tévképzete, mintha ő irányítana.

(Július-augusztus: 3. kötet)

Jól indult, de aztán valahogy nem bírt lekötni. Csak történtek egymás után a dolgok, és hiányzott belőle az ív, ami csúcsponthoz vezetne.
Azért gyűjtöttem pár kedvenc idézetet. 

Az igazságtalanság felett érzett düh olyan, mint az erdőtűz: átkel minden szakadékon, még a generációkat elválasztókon is.
...
Lényegében már évszázadok óta ugyanazt mondogatják Millsportről. És persze igazuk is van, de érdekes, hogy még a legnyilvánvalóbb igazságok is idegesítőek lesznek, ha sokat ismételgetik őket, és az ember hajlamossá válik arra, hogy mégse értsen velük egyet.
...
Néha kelletlenül beszélgetésbe elegyedtem a deComomosokkal az étkezéseknél, próbáltam érdeklődést mutatni balszerencsével teli történeteik és a Tisztítatlan területeken végrehajtott hőstetteik iránt. A hálózselékereskedő számos kiselőadást tartott nekem arról, hogy micsoda gazdasági előnyök származnak majd a Mecsek-kormány megszorító intézkedéseiből. A pappal egyáltalán nem álltam szóba, mert nem akartam azzal kínlódni, hogy utána hova rejtsem a holttestét.

a_tulelo.png
David Baldacci: A túlélő
Egynek elment.

Mivel Washington D. C.-t mocsárra építették, jobban megbirkózott a hőséggel meg a páratartalommal, mint a hideggel és a hóval. Ha egyszer esni kezdett a fehér csapadék, az egyetlen utca, amely járható maradt, legfeljebb az ember álmaiban létezett.

2020. június
millenium.png

David Lagercrantz: Ami nem öl meg - Millenium sorozat
A film se volt nagy szám, de a könyv még gyengébb.
Két, egyébként közhelyes mondatnak volt benne értelme.

Akik a valódi szenvedést okozzák a világban, azok mit sem törödnek vele. Azok éreznek bűntudatot, akik a jó ügyért harcolnak.

2020. május
dow31.png
Deborah Harkness: A boszorkányok elveszett könyve

Ha valami robbant, volt benne vér, vagy a világegyetem titkainak megfejtésével kecsegtetett, biztosan volt vámpír a közelben.

 

2020. március

vajak.jpg

Andrzej Sapkowski: Vaják sorozat
Vicces, de szinte mindegyik fejezet kb. 50 oldalasra sikeredett a magyar kiadásban. Gondoltam, majd jól beosztom. De hát időnként letehetetlen.

2019. december

apa_randi.jpg
On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal
Meglepetésszerűen, de tetszett. A cím alapján nem voltam biztos benne, ám kellemes csalódás volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr7918211389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása