V-mail, avagy ma is tanultam valamit
2023. november 20. írta: jinjang

V-mail, avagy ma is tanultam valamit

Épp egy szokásos utópisztikus fantáziálásom közepén tartottam, és egy videó üzenetküldő alkalmazáson járt az eszem, amit V-mailnek neveznének, amikor rákerestem a kifejezésre, hogy létezik-e már ilyen. Nos, létezett!

Azért a múlt idő, mert a 2. világháborúban a fronton harcolók és az otthoniak levelezése történt ezen a módon, és a rövidítés a Victory Mail, azaz Győzelmi posta kifejezést takarta. A több tonna papíralapú levél szállítása ugyanis nagyon nehézkes volt, ezért a formanyomtatványra írt (és természetesen cenzúrázott) leveleket mikrofilmre másolva szállították a tengeren túlra, ahol újra kinyomtatták. Vagyis a címzett az eredeti levél fénymásolatát kapta kézhez.

Persze nem magamtól vagyok ilyen okos, hanem ettől a cikktől, ahol fényképekkel illusztrálva be van mutatva a folyamat (a borítókép szintén onnan származik). Érdemes elovasni a részleteket ezen az oldalon.

Ami külön feltűnt nekem, hogy az amerikaiak nagyon értettek a hadviseléshez, mert még olyan lélektani trükkökre is figyeltek, hogy a levelezés módszerének elnevezésével is javítsák a harci morált és nyilvánvalóvá tegyék, hogy mi itt kérem győzni fogunk és kész!

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr818261629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása