#napipasi: Rain / Bi / Jung Ji-hoon, avagy Bevezetés a koreai hullámba
2023. július 30. írta: jinjang

#napipasi: Rain / Bi / Jung Ji-hoon, avagy Bevezetés a koreai hullámba

Az úgy kezdődött, hogy valamikor 2011-ben, egy esős vasárnap délután rossz kedvem volt, és kivételesen valami hentelős filmre vágytam. A Nindzsagyilkos (Ninja assassin) a címe alapján pont ilyennek ígérkezett, és nagyjából meg is felelt a kritériumnak. Ízelítőül:

A főszereplő fickó (lásd előbbi videó) nagyon ismerős volt nekem, így megvártam a stáblistát, hogy ki is ő valójában. De ott csak ennyi szerepelt a neve helyett: Rain.

Ki a fene az a Rain, és mégis, honnan kellene ismernem őt? Bizonyára nagyon híres, ha annyiból, hogy Rain, tudnom kellene, ki ez, csak én lakom egy barlangban, ezért nincsen lövésem se - állapítottam meg magamban.

Mivel Kíváncsi Fáncsi vagyok (szerintem szakmai ártalom), Google barátunkhoz fordultam, aztán pedig Youtube nővérünkhöz (így készült a fenti jelenetre), és kiderült, hogy civilben egész máshogy néz ki.

rain_bi4.jpg

Mosolygós, szerény, udvarias, sajátos humorú fickó, foglalkozását tekintve pedig idol (az idol Dél-Koreában az énekes-táncos-zenész-színész-modell, jóképű multitalentum megfelelője, amit kizárólag 30 év alattiakra szokás aggatni, onnantól már kiöregedettnek számítanak ebből a szempontból - ma már Raint sem sorolják az idolok közé).

Idolból Dél-Koreában Dunát lehetne rekeszteni, de Rain még köztük is szupersztárnak számított akkoriban (egyébként még ma is meglehetősen az). Leginkább tánctudásáról híres énekes, de emellett színészkedik is (egyebek mellett).
A neve mellett gyakran megjelenő Bi pedig a Rain, vagyis az eső koreai megfelelője, és szomorkás, melankólikus számai miatt kapta ezt a becenevet, ami aztán művésznevévé vált. Ez a melankóliára való hajlam mondjuk nem derült ki az első zenei videóból, amit láttam tőle. Sajnos azt a felvételt már nem találtam meg, de ez a szám (és tánc) volt az. (Ajánlom különösen figyelni az 1:22-nél kezdődő koreográfia részt. :-))

Mit mondjak, nagyon nevettem, amikor először láttam. Inkább tűnt paródiának az egész túltolt érzékiségű koreográfia, mint komolynak, és hát Rain hangja se magyarázta meg, hogy ezzel az énektudás(hiánnyal), hogy lehet valaki ilyen híres abban az országban. Azóta rájöttem, hogy az ottaniaknak a látvány fontosabb a zenénél, ha a K-Popról van szó, és Rainnek éppen hangja is van, amikor nem táncol, és akarja, hogy legyen. A lenti videón pl. ki is ereszti 5:36-nál.

De azért ő mégis inkább táncos, meg showman. Iszonyúan tud bánni, kapcsolatot teremteni a közönséggel mind élőben, mind kamerán keresztül. A fenti videóban pl. 5:03-nál az a nyakkendőlazítás jó pár hölgynél megmozgatott valamit.
Egyébként a közönség a valódi nevét skandálja időnként a háttérben: Jung Ji-hoon.

Bár a Ninjagyilkosban nem győzött meg a színészi képességeiről, de azért elkezdtem koreai sorozatokat és filmeket nézni vele, mert annyira szimpatikus embernek tűnt, a koreai kultúra pedig olyan egzotikusnak és érdekesnek. Plusz, akkoriban kb. lehetetlenség volt magyar feliratot találni a sorozataihoz, aminek az lett a következménye, hogy robbanásszerűen javult az angol tudásom.
Az első sorozat, amit láttam a Full House volt, aminek a zenéjét máig szeretem - és ezzel el is kezdődött a rajongásom a koreai OST-ok (original soundtrack), vagyis film/sorozat betétdalok iránt. A Love to Kill egy másik sorozata, amire máig emlékszem.

Viszont akkoriban, amikor felfedeztem Raint, ő épp katonai szolgálatát teljesítette és miután elfogytak a filmek és zenék, amikhez hozzájuthattam vele kapcsolatban, egy darabig kikerült az életemből a koreai kultúra. Egészen pontosan 2018-ig, amikor eszembe jutott Rain, és elkezdtem bepótolni az elmaradásomat vele kapcsolatban.

Egy szép napon azonban egy kínai nyelvű sorozatát nézve meguntam hallgatni az a szörnyűséges nyelvet (utálom a mandarin hangzását, a koreai ellenben nagyon szép), és kerestem valamilyen másik sorozatot.

Ez lett a King in Love, amiről minap írtam. Annyira tetszett, hogy azonnal akartam még egy koreai történelmi drámát, és ezért kezdtem bele a Moon Lovers-be. Ahol aztán találkoztam Baekhyunnal, akiről a sorozat fandomjában sosem felejtették el megemlíteni, hogy ő az EXO Baekhyun-ja.

Az EXO-val meg ugyanúgy voltam, mint anno Rain nevével: Mi a fene az, és honnan kellene ismernem?

De ez már egy másik történet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr7618181803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása