A Youtube rendszeresen próbálja lenyomni a felhasználók torkán a csőre töltött pisztolyt: fizess vagy fulladj bele a reklámokba! Nyilván mindig vannak olyanok, akik nem szeretik az ilyesfajta zsarolást és reklámblokkolót használnak.
De persze a cég felveszi a kesztyűt, és ha detektálja a szoftvert, akkor némi figyelmeztetési periódus után egyszerűen letiltja a videók lejátszását. Jelenleg ez nem érint minden felhasználói fiókot, de nem tudni, mi alapján választják ki, mely fiókoknál játszák ezt el.
Erre persze az a válasz, hogy a különböző reklámblokkolók fejlesztői felveszik a kesztyűt, és valahogy kikerülik a Youtube vizsgálódását. A felhasználók örülnek pár napig, aztán rájönnek, hogy a cég megtalálta a kikerülés ellenszerét ... és ez a macska-egér harc tovább folytatódik.
A kipécézett felhasználó meg vagy kijelentkezik, és anélkül használja a videómegosztót, vagy inkognitó ablakban nyitja meg a videókat ... és persze ezzel elveszíti azt a lehetőséget is, hogy például lájkoljon vagy feliratkozzon. Magyarul támogassa azokat a tartalomkészítőket, akikből a Youtube él. Mert ugye tartalom nélkül felhasználói se lennének, felhasználók nélkül meg reklámbevételeik se.
Ami egész biztosan nem következik be ilyenkor, hogy a felhasználó kikapcsolja a reklámblokkolót vagy előfizessen. Ha eddig magától nem tette, most egy ilyen húzásra egész biztosan nem fogja. Vagy a fentebb említett módokon kikerüli a dolgot, vagy ... egyszerűen átmegy a Tiktokra vagy bármi másra.
Az az érzésem, hogy a Youtube ebben a történetben Góliát Joseph Heller Isten tudja című könyvéből, ahol Dávid ekképpen értékelte a helyzetet:
Őszintén szólva, ahogy én láttam, Góliátnak nem volt semmi esélye. Szegény faszkalap, elveszett ember volt.