#napizene: Retro magyar (rock)slágerek
2023. október 28. írta: jinjang

#napizene: Retro magyar (rock)slágerek

Azért tettem zárójelbe a rock jelzőt, mert például a Hobo Blues Band sem az a kifejezetten rock együttes. De attól még az Oly sokáig voltunk lenn című albumukon nagyjából minden dal a kedvenceim közé tartozik (élén a Kőbánya blues-sal és A hetedik-kel), de valamiért a Nem hallod, üvöltök!-ből a kezdő sor maradt meg bennem a legjobban:

Nincs többé félelem, nincs többé fájdalom,
Puha, könnyű kezed nincs többé vállamon

Nekem az Edda, mint történet, megállt a harmadik albumnál, és már az sem volt olyan átütő erejű, mint az első, vagy a még mindig nagyon jó második. Egyszer, ha sok időm lesz, csinálok egy Best of Edda válogatást, de most csak legikonikusabb Minden sarkon álltam már legyen ebben ajánlóban.
Istenem, azok a gitárszólók! A szövegről már ne is beszéljünk ... annnnyira benne van az a 70-es évek végi, (nem csak) miskolci fiatalok életérzése.

Ez nem annyira kedvencem, sőt, inkább csak érdekesség. A mai napig nem tudom, hogy csúszott át a prűd cenzúrán az LGT Kinn is vagyok, benn is vagyok dala anno. Huncut fiúk, nagyon-nagyon huncut fiúk! ;-)

A Dinamittól talán a Tűz van illett volna ide, ha már pajzán daloknál tartunk, de a Tinédzser dal valahogy jobban passzolt ehhez a válogatáshoz, már ha a korszellemről szeretnénk képet kapni. Vikidálról sok mindent el lehet mondani, de hangja, az nagyon van. A Tépd el az időt is miatta szeretem hallgatni.

Nyilván a Piramis sem maradhat ki a korszakhoz tartozó válogatásból. Karácsonykor szerintem lesz majd #napizene tőlük az Ajándék, de ide inkább a Ha volna két életem illett, ami kamaszlányok szívét meghódító Révész Sanyi előadásában kapott egy sajátos ízt.

A P.Mobil esetében szerencsére nem kellett választanom, hogy a Menj tovább vagy a Kétforintos dal szerepeljen itt, mert személyes kötődésem révén csakis a Miskolc/Acélváros jöhetett szóba. Még túl fiatal voltam, hogy rockkoncertekre járjak, de egyszer pont akkor voltam a DVTK stadion közelében, amikor a P.Mobil ott koncertezett, és még a villamosmegállóban is hihetetlen hangulatot csináltak a kihallatszó zenéjükkel. Akkoriban Miskolcon a nyár kötelező eleme volt a P.Mobil koncert-plakátokkal kidekorált hirdetőoszlopok hada.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepkehaz.blog.hu/api/trackback/id/tr2518243737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása